Головна » 2015 » Березень » 20 » День самоврядування у ліцеї
09:00
День самоврядування у ліцеї

           Виступ  заступника директора  з  ВР  Каховського  професійного     аграрного  ліцею    Костенко   Ірини   Іванівни

 ЯК  ЗРОБИТИ  САМОВРЯДУВАННЯ  В  ЛІЦЕЇ  ДІЄВОЮ  СПРАВОЮ

                                                  Здатність до  самоврядування в   суспільстві

                                                 не є природничою . Це  результат  звички  та

                                               довготривалої  підготовки…

                                                                                                     Т.Джефферсон

         Учнівське  самоврядування-нелегка і водночас  цікава справа . Саме  вона дає змогу учням відчувати себе” справжніми  господарями” і разом з тим зрозуміти, наскільки  це важливо- організувати  роботу, брати на себе відповідальність, приймати рішення.

         Організація учнівського самоврядування дає  можливість надати учням  більшої  самостійності та організації  колективної діяльності, надати  їм  реальні  права та обов’язки, відкрити справжніх лідерів ,залучати їх до активної  громадської  діяльності, яка сприяє  реалізації  принципу:  жодного підлеглого- усі відповідальні.           Адже  майбутнє – це не те, що говорять  дорослі,  це те, що роблять діти.

Сьогодні ми живемо в епоху демократії, свободи особистості. Душа радіє, коли бачиш, як все більше і більше молодих людей починають займатись активною суспільною та політичною діяльністю. Але, на жаль, вся активізація, яка зараз іде швидкими темпами, в своїй більшості стосується лише студентства. Молодь із загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій залишається у своїй більшості "мертвим вантажем". Юнаки та дівчата, які там навчаються вже достатньо свідомі і вміють логічно мислити та аналізувати ситуацію. Але в них нема достатнього досвіду в сфері суспільної діяльності, належного спілкування, самоорганізації та організації інших. Ще чверть століття тому кожен педагог знав, що формування активної позиції учня можливе через включення його до діяльності піонерської чи комсомольської організації, які мали чітку структуру, свої закони та традиції. Час до невпізнання змінив суспільство, яке в свою чергу висунуло нові вимоги до закладів освіти. Відміна від жовтенятських зірочок, піонерських загонів, комсомольських груп обумовила виникнення нової ситуації  у класному колективі.

Сучасний учень повинен навчитися бути вільним громадянином, тобто відповідальним, самостійним активним членом суспільства. Але як же навчитися висувати вимоги, відстоювати свою думку? І не лише відстоювати, що, загалом уміють багато хто, але, найголовніше, нести відповідальність за неї! Ліцей – це мікромодель майбутнього суспільства.

Саме ліцейне самоврядування як  можна краще надає можливостей виростити громадянина з активною життєвою позицією. Ліцеїсти,яких  обрали до учнівського парламенту, не лише допомагають викладачам та класним керівникам у виховній роботі. Самоврядування учнів - це самостійність в прояві ініціативи, ухваленні рішень, їх реалізація на користь свого колективу. У повсякденному житті самоврядування вихованців виражається в плануванні й організації діяльності свого колективу, аналізі своєї роботи, підведенні підсумків зробленого та ухваленні відповідних рішень. Педагогічний колектив нашого ліцею впродовж останніх років приділяє особливу увагу розвитку учнівського самоврядування. І не випадково: стратегічні завдання ліцею, що направлені на формування людини, яка уміє будувати гідне життя в гідному суспільстві, вимагають виховання і розвитку в учнів таких якостей, як творча ініціатива, уміння ставити мету й досягати її, самостійність, відповідальність за себе і інших. Учнівське самоврядування формує в учнів лідерські якості, робить життя групи і ліцею  цікавим.

Коли починаєш розмірковувати про самоуправління в колективі ліцею, то одразу згадуються слова А.С. Макаренка: «Я всі свої 16 років радянської педагогічної роботи витратив на розв’язання питання про будову колективу, його органів, системи повноважень та системи відповідальності». Можливо, це відбувається тому, що робиш спробу думати про складне й дуже важливе. Якщо Макаренко, такий видатний знавець побудови виховних відносин в колективі, відносив організацію самоврядування до розряду проблем, які важко розв’язати, стає більш зрозумілими й очевидними скрути  педагогів-сучасників, що спрямовують свої зусилля на забезпечення самоврядування в учнівських колективах.

Діяльність народжує самоврядування, а не навпаки. Головне, щоб вона (діяльність) була цінною для суспільства й особистісно значущою для дітей, відповідала б їх інтересам та потребам. Тільки тоді вона буде викликати бажання брати участь у справах, здійснювати індивідуальні й колективні дії з планування, підготовки й проведення справ, виконувати постійні й тимчасові доручення. Тобто діяльність стане самокерованою.

На папері начебто все правильно, та в дійсності все ж таки не так, як би того хотілося. Що ж необхідно зробити, щоб активізувати сучасну ліцейну молодь? Які нові прийоми та технології здатні підвищити ефективність самоврядування? На ці питання потрібно знайти відповіді кожному класному керівникові та колективу ліцею в цілому.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Учнівське самоврядування повинно бути не тільки декларованим (як це буває), а  по-справжньому діючим механізмом.

Розбудувати успішну систему учнівського самоврядування ліцею повинна молодь, яка в ньому навчається. Допомагає їм в цьому педагогічний колектив, тобто класні керівники, які займаються саме такими проблемами і найбільше в цьому зацікавлені.

Складність вирішення проблеми самоврядування ні у кого не викликає сумнівів, оскільки це завжди пов'язано з поєднанням традицій і інновацій.

Успіх учнівського самоврядування пов'язаний з глибоким розумінням ролі цього процесу в розвитку особистості учня, його креативності, у вдосконаленні діяльності класного керівника, в наданні імпульсу соціальної активності життю ліцея.

Успіх народжується в роботі, в подоланні перешкод, в умінні досягти вершин, в процесі переживання емоцій радості і задоволення від співпраці, розуміння й підтримки. Єдність дорослих і дітей в прагненні додати учнівському самоврядуванню статус найважливішого компонента навчально-виховного процесу, говорить про глибоке розуміння особисто розвиваючого потенціалу цієї діяльності.

Якщо виділити найбільш гострі проблеми учнівського самоврядування, то до них, мабуть, слід віднести чітке визначення функціонального набору діяльності ліцеїстів з врахуванням індивідуальних і вікових особливостей; визначення пріоритетів педагогічної підтримки учнівського  самоврядування, створення системи постійного навчання ліцейського активу;  розробка універсальних моделей учнівського самоврядування.

         18 березня у КПАЛ пройшов День учнівського  самоврядування

Засідання    парламенту

                Спочатку  учні  показали  флешмоб  «Україна - єдина  країна».

Дівчата та  хлопці випускних груп запропонували  провести благодійну акцію «Допоможемо армії». Зібрали гостинці, намалювали  плакат і провідали  бійців, які перебувають  в с. Петропавлівка (за 8 км. від нашого ліцею).

Закінчився день спортивними змаганнями. Юнаки груп №11 та 31 перевіряли себе в  силі та витривалості.

 

                                            

              

Оригінал доповіді тут)))

Переглядів: 272 | Додав: DVV | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]